2021-03-10 Știri
Sprijinirea pieței berii în continuă schimbare
Producătorii de bere se confruntă cu provocările de adaptare a proceselor lor la gusturile locale și schimbarea tendințelor consumatorilor. Oricare ar fi cerințele, Alfa Laval are echipamentele care să le susțină.
Ținând cont de vânzările de bere în declin, pe termen lung, în Europa și Japonia, și stagnarea în America de Nord, producătorii de bere s-au îndreptat în două direcții: spre piețele în creștere, cum ar fi Asia, America de Sud și Africa Sub-Sahariană și către sub-secțiuni mai sănătoase ale pieței, cum ar fi berea artizanală și cea fără alcool.
Brooklyn Brewery din New York adoptă ambele direcții, în timp ce urmărește să-și continue creșterea.
Aflați de mulți ani în avangarda revoluției berii artizanale din SUA, Brooklyn Brewery exportă acum cea mai mare parte din producția lor, comparativ cu orice fabricant de bere artizanală.
Kyle Wilson, Director de Proiecte și Dezvoltare a Fabricii de Bere din Brooklyn, explică de ce au în vedere atât produsele inovatoare, cât și piețele de peste mări.
„În acest moment, majoritatea producătorilor de bere din SUA au epuizat toate stilurile clasice de bere artizanală cunoscute, astfel încât o parte dintre acestia se concentrează asupra ghidurilor de stil și experimentează mai mult”, spune Wilson. Acesta indică categoriile IPA amare și nefiltrate și experimentează cu drojdiile sălbatice Brettanomyces și bacterii Lactobacillus, care au dat mult timp berii lambice belgiene gustul său acidulat.
Creșterea de două cifre observată la berea artizanală în SUA, în ultimul deceniu, pare să se tempereze, consumul crescând cu doar cinci procente în 2017, potrivit Asociației Producătorilor de Bere din SUA.
Este de înțeles că Brooklyn Brewery, în timp ce continuă să dezvolte beri pentru piața internă, acceptă provocarea de a privi către străinătate, unde preferințele pot fi radical diferite.
„În climatele mai calde, ei tind să nu susțină berile maturate în butoaie de stejar”, subliniază el.
„În locuri precum Brazilia, nu se va bea la fel de mult Porter ca într-un loc cu un climat rece de iarnă.”
Cealaltă diferență o constituie poziția pe care se afla o țară, pe ceea ce Wilson numește „traiectoria berii artizanale”. „Unele dintre aceste piețe se îndreaptă doar spre renașterea berii artizanale, în timp ce în SUA suntem departe în această călătorie, așa că am trecut prin anumite stiluri și ne îndreptăm spre lucruri progresive precum berile acidulate și IPA-uri cu adevărat amare.
Top zece lager
Lager este încă la conducere. În ciuda interesului tot mai mare pentru berea artizanală, ales și weissbier, lagerul este încă rege în pub-uri. Toate cele 10 cele mai bine vândute mărci de bere din lume sunt lager, beri de tip pilsner.
Recursul la beri alternative în Japonia
În Japonia, berea artizanală și micro-fabricile de bere au existat încă de la liberalizarea industriei în anii '90.
Cu toate acestea, potrivit lui Yuichi Nakamura, manager al Centrului Tehnologiei de Producție pentru gigantul japonez Asahi, piața internă a mers cât se poate de departe.
„Cred că piața pentru berea artizanală este acum saturată. Cota de piață totală pentru berea artizanală este mai mică de 1% în Japonia și nu cred că va depăși vreodată un procent.” spune el.
Asahi urmărește berile aromate și băuturile fără alcool ca mijloace pentru a-și continua succesul pe piața internă. „Producem o bere cu gust de cireșe, pe care am promovat-o ca fiind potrivită pentru a acompania carnea, precum vinul”, spune Nakamura. „Obișnuiam să producem o bere cu ciocolată, pe care am promovat-o ca fiind potrivită ca băutură alături de ciocolată: o ciocolată specială artizanală.”
„Băuturile aromate pe bază de bere” fără alcool au început să câștige teren în Japonia cu mai mult de un deceniu în urmă, iar Asahi - care a lansat Asahi Dry Zero în 2012 - continuă să fie un lider în rândul producătorilor de băuturi aromatizate pe bază de bere fără alcool din Japonia.
În loc de eliminarea alcoolul din bere, ca parte a procesului de fabricare a berii, tradiția recentă din Japonia presupune producea de băuturi aromatizate pe bază de bere fără alcool, cum ar fi băuturile răcoritoare, cu adaos de aromă specială pentru a le oferi un gust asemănător berii. Până în prezent, niciun fabricant de bere japonez nu a început să producă o bere fără alcool.
Explorări ale istoriei
În căutarea inovației, unii producători de bere își caută trecutul. În fabrica de bere Nuovo din apropiere de Bergamo, în nordul Italiei, Heineken a lansat o categorie de „bere specială” sub marca Birra Moretti, inclusiv IPA Moretti „o bere care revine la tradiția IPA”.
De asemenea, au dezvoltat Le Regionali, o linie de bere concepută pentru a surprinde caracteristicile regionale ale italienilor, cu cinci soiuri care reflectă cinci regiuni ale țării.
Mai mult decât atât, abordează preocupările de mediu ale italienilor cu Baffo D'Oro, care se produce folosind energia electrică generată de panourile solare de pe acoperișul fabricii de bere.
Giuseppe Mele, directorul fabricii de bere, este mândru de aceste evoluții, afirmând că, „în ciuda faptului că este cea mai mare fabrică de bere din Italia, Comun Nuovo s-a dovedit încă o dată capabilă să răspundă schimbărilor de pe piață într-un mod agil și versatil și să se confirme ca un centru de inovație, chiar și pentru produse de nișă. ”
Etichete
TotȘTIAȚI CĂ
- Berea este a treia cea mai populară băutură de pe pământ, după apă și ceai.
- Zythology este denumirea științifică pentru studiul și fabricarea berii, inclusiv modul în care ingrediente specifice afectează procesul de fabricare a berii.
- Drojdia poate supraviețui numai în concentrații de alcool de 14 la sută până la 10 la sută.
- După ce omul de știință danez Niels Bohr a câștigat Premiul Nobel în 1922, fabrica de bere Carlsberg i-a furnizat, în mod continuu, bere printr-o conductă direct la locuința sa.
- În Norvegia secolului al XIII-lea, nu era neobișnuit ca oamenii să își boteze copiii cu bere.
- În Japonia, cutiile de bere prezintă scris în braille, astfel încât nevăzătorii să nu le confunde cu băuturi non-alcoolice.
- Cea mai veche fabrică de bere din lume, care funcționează fără întrerupere, se află la mănăstirea Weihenstephan din Bavaria, Germania, unde călugării au început să fabrice bere în anul 1040 d.Hr.
PRODUS - Seria Brew
- Centrifugarea oferă fabricilor de bere o limpezire rapidă a berii fără pierderea aromei
- Capacitate sporită de limpezire: reducerea depunerilor din filtre cu pre-limpezire
- Separarea eficientă a berii permite o utilizare mai rapidă a rezervoarelor de fermentare
- Pierderi reduse de produs: centrifugarea berii are ca rezultat o concentrație mai mare de solide în comparație cu decantarea gravitațională
- Echipamentele brevetate pentru fabricarea berii și designul ermetic duc la o captare scăzută - până la zero - de oxigen
Diferite tipuri de bere - și articole de sticlă preferate.
Deși există cu siguranță un element vizual de luat în considerare la sticla de bere, acesta poate face diferența și în plăcerea dvs. de a savura o bere. Iată o listă cu câteva tipuri diferite de bere - și sticla lor preferată. 1. Double stout 2. Weissbier 3. English bitter 4. Tripel 5. Pilsner 6. Belgian dark ale 7. Biére brut, biére de Champange 8. Gueuze 9. Brown ale 10. Saison